Hulpvragen

logo hip nijkerk 170 70Wist je dat er 35 vrijwilligers en 2 medewerkers voor de helpdesk uit onze kerk betrokken zijn bij HipHelpt?
Team Diaconie is daar heel dankbaar voor.

In onze zoektocht naar nieuwe diakenen horen we vaak dat mensen diaken zijn niet kunnen combineren met andere taken maar graag de handen uit de mouwen steken. Dit is jouw kans! Meld je aan als vrijwilliger op www.hiphelpt.nl/nijkerk, zet de app van HipHelpt op je telefoon. Daar vind je onder meer de volgende oproepen:

Er op uit
Op zoek naar een maatje voor een meneer om samen op de duofiets te fietsen in Putten.
Man of vrouw maakt niet uit. Leuke man, beginnende dementie. Het is een aardige rustige man, die in is voor een leuk gesprek. Hij heeft een gebroken bovenarm die niet meer heelt en kan daardoor niet meer fietsen. Hij mist dat enorm! Een driewieler kan daarom ook niet.
Meneer rijdt geen auto/heeft geen auto. Dat betekent dat we op zoek zijn naar een vrijwilliger voor het liefst de dinsdag (evt. de vrijdag) die met eigen auto en meneer naar Putten wil rijden en daar wil fietsen met hem.

Hulp gevraagd voor een blinde mevrouw om te werken op de computer
Mevrouw is op zoek naar iemand die haar kan helpen met het werken op de computer. Mevrouw zou het fijn vinden als er iemand is die 1 x per 2 weken langs kan komen om samen met haar de post te lezen en wat zaken op de computer te regelen. Tijdsinvestering is afhankelijk van het aantal mails, maar zal gemiddeld een uurtje per keer zijn. Mevrouw heeft zelf, door haar slechte zicht, moeite om e-mails op de computer te lezen en om wat te schrijven. Mevrouw weet zelf wat ze wil dat er gedaan moet worden.
Afgesproken dat deze hulpvraag is voor 3 maanden. Tijdens en na deze maanden evalueren we vanuit HipHelpt aan de hand van feedback en overleggen we of je door wilt gaan met de hulpvraag of dat we (nog) iemand anders zoeken.

Meld jij je aan en help je net als onze jeugd een ander om zo om te zien naar elkaar? Heb je zelf hulp nodig?, mail of bel ook gerust.

Hulpvraag
Vanuit onze kerk delen we de volgende hulpvraag: kennen we mensen die thuis zijn in de juridische wereld op de Filippijnen? Het betreft afwikkeling van een nalatenschap.

Bent u of kent u iemand die kan helpen, laat het weten aan van Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.