240707 fijne zomerzondagTerugblik Fijne Zomerzondag 2024

Afgelopen zondag 7 juli vond de Fijne Zomer Zondag plaats, waarin we samen het seizoen afsloten en de zomerperiode ingeluid hebben. Na een mooie doorstroomdienst werden de Bingokaarten uitgedeeld door middel van een omgekeerde collecte. De collectezakken gingen door de banken en iedereen kon een kaart uit de zak halen. Het was geen gewone bingo, maar een bingo met opdrachten om in gesprek te gaan met bepaalde mensen. Er waren fanatiekelingen bij, want er waren drie prijsjes te vergeven en die waren al gauw weg.

240707 bingo

Voor de koffie hadden we gevraagd of mensen zelf wat lekkers wilde meenemen en hier is gehoor aan gegeven! Twee tafels vol met taarten, cakes en koeken stonden klaar na de kerkdienst. Ontzettend fijn dat iedereen zo enthousiast gebakken heeft, bedankt!

Gelukkig zat het weer mee, de zon piepte af en toe achter de wolken vandaan en het bleef op een paar spetters na droog, dus er kon buiten genoten worden van sport, spel en gezelligheid. Veel kinderen en jongeren speelden levend tafelvoetbal en ook de korfbalpalen en het springkussen werden veel gebruikt. Rond half 12 konden we genieten van muziek in de kerkzaal: Henk Hortensius op het orgel en Gino Kalkman op piano. Ze speelden liederen uit het liedboek op verzoek en ook brachten ze een prachtig muziekstuk ten gehore.

In één van de bovenzalen van de kerk werd de film van de musical Ondersteboven afgespeeld voor degene die hier nog wat van wilde zien. En in de hal stond een fotohoek waar hilarische, zomerse foto’s gemaakt zijn. Aan het einde van de morgen werd een grote pan aangestoken en werden er hamburgers gebakken. Er waren nog genoeg mensen aanwezig om alle hamburgers en broodjes op te eten.
Het was een fijn en gezellig samenzijn met elkaar! We vonden het een feestje om te zien dat er zoveel mensen genoten. Als je er niet bij kon zijn, hieronder een aantal foto’s die een impressie geven. Daarnaast kun je in de Kruiskerkapp bij het menu het kopje ‘Foto’s’ vinden. Hier is ook een fotoalbum van de Fijne Zomer Zondag te vinden waarin gemeenteleden hun foto’s van die dag hebben gedeeld. Leuk om doorheen te kijken en te proeven van de sfeer!
Via deze weg willen we ook iedereen bedanken die geholpen heeft om deze dag tot een succes te maken. Heel erg fijn dat er zoveel helpende handen waren!

We wensen iedereen een fijne zomerperiode toe en tot ziens in de Kruiskerk!

Annelies Kroon, Hanneke van der Stelt en Jolijn van de Veen

240707 zomerzondag