Van de diaconie

Oekraïense kinderen in de Kruiskerk
Inzameling voor de Voedselbank Nijkerk

Oproep vrijwilligers vakantie project Nijkerks Diaconaal Beraad
Stel, je bent kind en nog nooit op vakantie geweest. Gewoon omdat je vader en/of moeder geen geld ervoor hebben. Je hebt nog nooit de eerste week van het schooljaar kunnen vertellen over de leuke dingen die je hebt gedaan in de vakantie, omdat je niets bijzonders hebt gedaan.
Die kinderen zijn er in Nijkerk. En die gaan wij helpen.

Daarom organiseren vrijwilligers van het Nijkerks Diaconaal Beraad elke donderdagmiddag in de zomervakantie (alle 6 weken) voor deze kids (4-12 jr) een speciale middag. En daarbij hebben ze jou nodig! We gaan knutselen met ze, voetballen, sporten, spelletjes doen, dansen, en nog veel meer.

Zou jij het leuk vinden om een groepje kids een leuke nieuwe dans aan te leren?
Of wil jij wel wat potjes voetballen met de kinderen?
Of zou je het leuk vinden ze te schminken?
Oh, of vind je het leuk een speurtocht voor ze te maken?
Ben jij sportief of creatief en wil je wat leuks met ze gaan doen? Dan maak je ze ontzettend blij!

Samen met de vrijwilligers die er al zijn bepalen we een leuk programma. Het zou zo leuk zijn als jij ook een middagje komt helpen. Je kan gewoon helpen bij wat we al hebben of zelf iets leuks verzinnen om te doen. We horen graag welke leuke ideeën je hebt.
Wil jij deze kinderen blij maken voor een middag? Kom helpen!

Aanmelden (of meer info) kun je doen via
of app naar 06 4409 3757

HipHelpt ruimt op
Een opgeruimde schuur is een opgeruimd hoofd. Voor de eigenaresse van een schuur vol met spullen ging dat absoluut op! De hoeveelheid spullen zorgde voor veel onrust in haar hoofd. Zelf opruimen was er helaas niet bij, omdat mevrouw niet mobiel is.
Gelukkig werd er aan de bel getrokken bij HipHelpt. Vier jongens stroopten hun mouwen op en hebben alle overtollige spullen vanuit de schuur verhuisd naar de container. Opgeruimd staat netjes! Tot grote vreugde van mevrouw: “Ik kan wel huilen van blijdschap!”

Oekraïense kinderen in de Kruiskerk
Afgelopen weken hebben Oekraïense kinderen op zaterdagochtend gebruik gemaakt van onze ruimte in de Kruiskerk. Zij hebben met een aantal begeleiders geknutseld, gezongen en met elkaar gesproken. Met als doel een stukje verwerking van wat ze allemaal hebben meegemaakt.
Als dank voor onze gastvrijheid hebben zij voor de kinderen van de Kruiskerk een mooi kunstwerk gemaakt.
Op deze laatste zaterdag voor de vakantie hebben wij als Team Diaconie deze kinderen blij mogen maken met een vakantierugzakje. Glunderende gezichten en veel dankbaarheid ook bij de begeleiders!
Mooi dat we als kerk deze ontmoetingsplek voor deze kinderen hebben kunnen bieden.

Inzameling voor de Voedselbank Nijkerk
Achterin de kerk staan een aantal kratten waarin we spullen verzamelen voor de
Voedselbank Nijkerk. Helpt u ons mee?
De Voedselbank ondersteunt ongeveer 140 gezinnen in Nijkerk met levensmiddelen,
verzorgingsproducten en huishoudelijke artikelen, maar ook met speelgoed en kleding.

Op dit moment is behoefte aan tandpasta, tandenborstels, deodorant en shampoo. Helpt u mee met het inzamelen van deze producten?

U kunt de producten op zondag achterin de kerk in de kratten achterlaten. Wij zorgen ervoor dat de
producten bij de Voedselbank terechtkomen.

Dank voor uw hulp!